Didactique de la Documentation quel savoir de la documentation au collège ?
What is to be known about documentation at the secondary school level (college) ?
Résumé
The basis of this study concerning school librarians in secondary schools (collège) who, despite the creation of the Capes de Documentation (a competitive exam reserved for tuture school librarians) in 1989, still encounters fundamental problems, one of which being identity. The work of school librarians has not always been considered a proper subject.The object of this study is to help school librarians find solutions for their identity problems and prove that their work represents an autonomus school subject by portraying it as a true discipline.
La problématique de ce travail vise les documentalistes de collège qui malgré la création du Capes de Documentation en 1989 connaissent encore des problèmes de considération, d'identité. La Documentation n'étant toujours pas perçue comme une discipline à part entière. L'enjeu de ce travail est d'aider les documentalistes à sortir de ces problèmes d'identification, et, de démontrer que la documentation ou l'information-documentation est une discipline à part entière, en la caractérisant comme discipline extraordinaire et en l'installant comme discipline scolaire.
Infos complémentaires
-
thesis advisor :
-
Langue originale :français
-
Date de la thèse : 2001-06-25
-
Informations sur la thèse : Domaine : Humanities and Social Sciences/Education , Domaine : Humanities and Social Sciences , Domaine : Humanities and Social Sciences/Library and information sciences
-
Accès : Distributed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License
FAQ
Liens FAQ