Former à la maîtrise de l'information pour intensifier la consultation des revues scientifiques : étude comparative des usagers en milieu universitaire
Shaping information literacy for enhancing the use of scientific journals comparative study on academic users' behaviour
Résumé
The purpose of the research described in this thesis was: to present the problem of information literacy (IL) from the perspective of the previous works in this domain, especially those conducted in France and in Poland; to evaluate the experience, knowledge, and skills of French and Polish doctoral students in the area of use of scientific journals offered by academic libraries; and to prepare and educational project for doctoral students, based on IL international standards and principally aimed at increasing the use of scientific journals.
L’étude présentée dans cette thèse s’inscrit dans la problématique générale de la maîtrise de l’information et dans le prolongement de travaux antérieurs conduits à ce sujet en France et en Pologne. L’objectif est d’évaluer l’expérience, les connaissances et les compétences des doctorants français et polonais quant à leur usage des revues scientifiques offertes par les bibliothèques universitaires, et ce, afin de mettre en place un programme éducatif, dédié aux doctorants, basé sur les standards de la maîtrise de l’information et visant à développer leur usage des revues scientifiques.
Infos complémentaires
-
Identifiant HAL : 2013LIL30052
-
degree committee member :
-
associated name :
-
Langue originale :français
-
Date de la thèse : 2013-11-29
-
Informations sur la thèse : Domaine : Humanities and Social Sciences/Library and information sciences
-
Accès : Distributed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License
Sujets
FAQ
Liens FAQ